StayingFit

Bli den bästa versionen av dig själv! En blogg där du får följa med mig på min resa genom vardagen som innehåller mycket träning, matlagning och lite annat smått och gått. Följ mig och min resa till att bli Diplomerad Löpcoach och Eleiko PT så kan jag förhoppningsvis inspirera just dig att bli ditt bästa jag!

Back to reality!

Kategori: Allmänt, Träning

Så då var man tillbaka till verkligheten efter 3 veckors semester.
Även om vädret inte varit vad man hoppats på så har det ändå varit en kanon semester.
Började med en vecka på Fuerteventura och avslutade med ett husköp :)
Men det är inget som ska avhandlas här.
Formen efter 3 veckors semester kanske inte är den bästa,
och träningen kanske inte har gått perfekt under semester.  Men har lagt på mig en del muskelmassa vilket jag själv i alla fall märker ganska tydligt, speciellt på benen.
Så sitter idag 2 dagar efter "legday" med en ren djävulsk träningsvärk i baksida lår.
Körde 10 set á 10 rep knäböj, marklyft, benspark och stående vadpress i måndags och igår så kryddade jag på lite extra med 10 X 400 meters intervaller där jag mellan varje intervall lät pulsen gå ner under 120 slag per minut innan nästa påbörjades.
Detta har då som sagt satt sina spår men hoppas att det släppt till torsdag då det är dags för intevaller igen.
 
 
Annars så måste jag tipsa om att komma upp på Junexvallen i Skånes Fagerhult nu på lördag för att titta på den första upplagan av "Fotbollens dag", en turnering a´la Five a side utomhus på gräs.
 
Ikväll blir det bröst, axlar och triceps för att avsluta gymveckan på fredag med rygg och nästa vecka är tanken att återgå till halvkroppspass och köra detta 3ggr per vecka och alternera då med överkropp 2 ggr varannan vecka och den andra veckan blir det då underkropp 2 ggr.
 
Så med förhoppning om att vädret håller i sig ett tag till så önskar jag en fortsatt trevlig tillvaro.
 
//CN
Kommentera inlägget här: